Kodeks Honorowego Ucznia

Indywidualne cechy ucznia

  1. Jest odpowiedzialny za swoje słowa i czyny
  2. Potrafi ponosić konsekwencje własnych decyzji
  3. Potrafi przyznać się do błędów
  4. Jest uczciwy i dotrzymuje słowa danego słowa, nie kłamie
  5. Panuje nad emocjami podczas lekcji, dyskusji, rozmowy
  6. Szanuje zdanie innych osób, nawet gdy się z nimi nie zgadza
  7. Posługuje się poprawnym słownictwem, nie używa słów wulgarnych
  8. Jest odważny, potrafi stanąć w obronie innych
  9. Wykazuje się wysoką kulturą osobistą
  10. Sumienie wypełnia powierzone mu obowiązki
  11. Rozwija swoje zainteresowania
  12. Jest świadomy własnej przynależności narodowej
  13. Zna dziedzictwo kulturowe regionu i narodu

Relacje między uczniami

  1. Jest tolerancyjny, nie wyszydza i nie obmawia innych uczniów, szanuje inne religie i wierzenia
  2. Szanuje innych uczniów
  3. Nie stosuje wobec nikogo przemocy psychicznej, fizycznej i słownej, stara się jej przeciwstawiać
  4. Wychodzi z inicjatywą pomocy, gdy ktoś jej potrzebuje
  5. Potrafi rozwiązać problemy poprzez rozmowę, kompromis, negocjacje
  6. Chętnie współpracuje z innymi.

Podstawa uczniowska

  1. Na zajęcia przychodzi punktualnie
  2. NIe opuszcza zajęć szkolnych bez wyraźnej przyczyny
  3. Nie przeszkadza innym podczas pracy
  4. NIe rozmawia na lekcjach
  5. Słucha i wykonuje polecenia nauczyciela
  6. Na lekcję przychodzi przygotowany
  7. Aktywnie uczestniczy w zajęciach
  8. Stosuje się do wszystkich szkolnych przepisów
  9. Do szkoły nie przynosi niebezpiecznych przedmiotów
  10. Szanuje mnienie szkolne, osobiste, dba o pomoce naukowe
  11. Po zajęciach pozostawia porządek

Uchwalony przez Samorząd Uczniowski dnia 13 października 2011 roku.